Program

/Program
Program2018-11-20T09:41:10+00:00

Program srvision & Trends in Tooling

Program srvision & Trends in Tooling

The program of srvision (formerly Service Manager Day) and Trends in Tooling is compiled every year with the utmost care. A combination of practical cases, theories and visions are presented by thought-leaders and experts. Srvision is organized simultaneously with Trends in Tooling (TinT). Both conferences are at the same location and access to srvision gives automatic access to TinT.

We are busy putting together the program. The program below is updated weekly.

Why srvision?

Location srvision & TinT

Jaarbeursboulevard 300, 3521 BC Utrecht

 

Key-notes 2019 srvision & Trends in Tooling

Programma 2019

Download
Showing All
Engelse sessies
Nederlandse sessies
08:30
09:00
09:30
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
Service Resilience (plenaire zaal)
Service Resilience (plenaire zaal)
Opening Larissa Zegveld
English
Nederlands

Daadkrachtige, mensgerichte, creatieve vrouw. In balans tussen doelen realiseren en mensen meekrijgen. Expertise op terrein van bestuurskundige, organisatiekundige en vooral ook informatiekundige vraagstukken. Werkt bij voorkeur binnen overheidsorganisaties, in het politiek bestuurlijk krachtenveld en heeft hierbinnen een goed en uitgebreid netwerk. Beschikt over politieke en maatschappelijke sensitiviteit, kan lange termijn visies ontwikkelen en is sterk in het vertalen in het operationaliseren van dergelijke strategie naar smart doelen. Intervenieert als dat nodig is op een resolute maar desondanks prettige manier. Inspireert en weet mensen aan zich te binden. Passie: ‘Het zou mooi zijn als bestuurlijk Nederland eens andersom zou denken’ vanuit wat mensen en de samenleving nodig hebben, ambtenaren vergeten weleens dat zijzelf ook burger zijn. Kortom burgergericht denken!

Will Evans
09:15 - 10:00
DESIGN OR RESILIENCE
English

Will has taken the last year to research and write his book, Designing Resilience: The Strategy, Structure, and Spirit of Enterprise Agility. His goal was to write a pragmatic synthesis of Design Thinking, Lean, and Theory of Constraints applied to organizational transformations based on my experience as a consultant. There is also a healthy dose of complexity/chaos thinking woven into the book as he discuss dynamic, nonlinear feedback systems applied to businesses and markets. He has tried to cover many of the biggest challenges enterprises face, and how those challenges are manifest in terms of the symptoms, frustrations, and problems. This is not a recipe book, but instead meant to provide principles, frames, and perspectives so that leaders can be empowered to design their organization for agility and resilience.

Zaalwissel

Jason Hand
10:10 - 10:50
SITE RELIABILITY ENGINEERING
English

Michael Crooymans - Global Resilience Officer (Signify)
11:20 - 12:00
English

Zaalwissel

Charles Betz - Forrester
12:10 - 12:50
English

Arnaud van Rietschoten - Emirates
13:40 - 14:20
ITSM & DevOps TRANSFORMATION AT EMIRATES
English

Zaalwissel

Andre vd Linden - EVP Rabobank
14:30 - 15:10
ALWAYS ON!
Nederlands

Door de toegenomen digitalisering van de bancaire dienstverlening neemt ook de afhankelijkheid van de beschikbaarheid ervan toe. Uiteraard neemt Rabobank daarom maatregelen m.b.t. processen en technologie maar onderzoek bij o.a. de luchtvaart en petrochemische industrie heeft duidelijk gemaakt dat cultuuraspecten minstens zo belangrijk zijn. Een cultuur waarin wordt geleerd van fouten en bijna-fouten is essentieel om de beschikbaarheid van de dienstverlening structureel en continu te verbeteren.

Interactief Discussie Panel met Key-notes
15:40 - 16:20
RESILIENCE, WHY, HOW WHAT?
English

In deze interactieve sessie wordt met de key-notes van vandaag besproken wat resilience nu precies inhoud. Door middel van stellingen en vragen uit de zaal worden de key-notes uitgedaagd!

Ruben Terlou - Fotograaf / Documentaire maker
16:20 - 17:00
RESILIENCE FROM CHINA
English

Afsluiting Larissa Zegveld

Daadkrachtige, mensgerichte, creatieve vrouw. In balans tussen doelen realiseren en mensen meekrijgen. Expertise op terrein van bestuurskundige, organisatiekundige en vooral ook informatiekundige vraagstukken. Werkt bij voorkeur binnen overheidsorganisaties, in het politiek bestuurlijk krachtenveld en heeft hierbinnen een goed en uitgebreid netwerk. Beschikt over politieke en maatschappelijke sensitiviteit, kan lange termijn visies ontwikkelen en is sterk in het vertalen in het operationaliseren van dergelijke strategie naar smart doelen. Intervenieert als dat nodig is op een resolute maar desondanks prettige manier. Inspireert en weet mensen aan zich te binden. Passie: ‘Het zou mooi zijn als bestuurlijk Nederland eens andersom zou denken’ vanuit wat mensen en de samenleving nodig hebben, ambtenaren vergeten weleens dat zijzelf ook burger zijn. Kortom burgergericht denken!

Resilient Value
Resilient Value
Zaalwissel

srvision
10:10 - 10:50

Barry van Kampen - The S-Unit
10:10 - 10:50
CYBER RESILIENCE
Nederlands

Stephen Mann - Content Director ITSM.tools
11:20 - 12:00
THE 5 KEY FACTORS REDEFINING ITSM TOOLS AND THEIR USE
English


IT help desks, and then ITSM tools, have changed dramatically over the last 30 years. But now, more than ever, is the time for ITSM and other service management practitioners to demand more from their tool(s). This session looks at why, and the key factors influencing how, ITSM tools are changing. Plus, what this means for those selecting and using the tools.

Zaalwissel

Peter Brouwers - Bol.com
12:10 - 12:50
AUTONOMIE EN RESILIENCE, EEN HAAT/LIEFDE VERHOUDING OF EEN MATCH MADE IN HEAVEN?
Nederlands

Binnen bol.com vinden we dat het nooit snel genoeg kan gaan. Dat vinden we van onze levering aan klanten, inmiddels doen we 2-uurs leveringen, maar dat vinden we ook van onze IT-innovaties om deze verbeteringen voor onze klanten en netwerk te bereiken. Daarom zijn we in 2009 al overgegaan op Agile werken en hebben de afgelopen jaren een enorme focus gehad op autonomie. Maar het belangrijkste is natuurlijk, de winkel moet altijd open blijven. En dat is waar service resilience om de hoek komt kijken. Ik neem jullie graag mee hoe wij in ons IT-landschap van +/- 500 services zorgen voor deze resilience. Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt duidelijk hoe autonomie en service resilience samenwerken voor onze 9 miljoen klanten en 22.000 partners.

Trends in Tooling
13:40 - 14:20

Zaalwissel

srvision
14:30 - 15:10

Resilient Strategy
Resilient Strategy
Zaalwissel

Mauricio Corona - CTO Service Desk Institute (Mexico)
10:10 - 10:50
ROLE OF THE SERVICE DESK IN CREATING RESILIENT ORGANISATIONS
English

Nowadays, organizations enjoy technological advances and automation in ways never seen, however, the increasing dependence on technology generate greater risks and, sometimes, massive interruptions on services. In this session, you will learn how an organization can have good crisis management under the slogan, even when things go wrong, it is possible to achieve customer and user satisfaction.

Trends in Tooling
11:20 - 12:00

Zaalwissel

srvision
12:10 - 12:50

Trends in Tooling
13:40 - 14:20

Zaalwissel

Sofi Fahlberg - Signicat (Noorwegen)
14:30 - 15:10
CUSTOMER SUCCES AT SIGNICAT
English

In February 2018 Signicat officially started a new way of thinking by starting a project owned by the COO: Customer Success. The scope of the project was to start being properly proactive, customer focused and scalable. We, more or less, by chance (?), put together a super team that actually has started to change how we work and use our data, and are talked about both internally and externally. So has this been a success from day 1? Nope. Have we made mistakes? Yes. This is the story about our first 12 months moving towards a data driven, scalable, proactive function that focuses on deliver value to our customers and that is accepted throughout Signicat.

Resilient Process
Resilient Process
Zaalwissel

Rob Akershoek - Fruition Partners / The Open Group
10:10 - 10:50
DevOp en ITIL - Gecombineerd succes?
Nederlands

De meeste IT-organisaties zijn momenteel bezig met het transformeren van hun bestaande IT-voorbrengingsprocessen, waarbij steeds meer gebruik gemaakt wordt van Agile-ontwikkelmethodes (zoals SCRUM), Continuous Delivery en DevOps. Als gevolg van deze transformatie komen de traditionele IT-servicemanagement processen sterk onder druk te staan. Bestaande ITIL-processen worden gezien als vertragend en bureaucratisch. Toch is de samensmelting van DevOps en ITIL essentieel voor het managen van de toekomstige IT-dienstverlening. Deze presentatie zal nader ingaan hoe DevOps en ITIL gecombineerd moeten worden om het nieuwe digitale ecosysteem optimaal te managen en tegelijkertijd te kunnen voldoen aan de steeds strengere eisen die aan de IT-dienstverlening worden gesteld

Trends in Tooling
11:20 - 12:00

Zaalwissel

Jon Hall - BMC Software
12:10 - 12:50
SWARMING & CYNEFIN
English

Digital transformation of enterprises, and the growth of DevOps, are driving service organisations to re-think established approaches to technical and customer support. In this presentation, Jon Hall will discuss the ongoing growth of Swarming as an alternative to 3-tier support structures, showing real-world implementations from a diverse range of industries including software, telco, and automotive. The presentation will show the power of cognitive technology in supporting Swarming, and will explore Swarming as a method of delivering on the Cynefin vision for problem solving.

Trends in Tooling
13:40 - 14:20

Zaalwissel

Wim Hoving - Servitect
14:30 - 15:10
MODERN SERVICE MANAGEMENT - EVERYTHING COMES TOGETHER
Nederlands

Agile is het grote buzzword, maar ook Service Automation, DevOps, Chapters,Squads, Guilds en zelfsturende teams, Shift Left, VerISM, Kanban, sprints, Scrum, Lean, OBM, Customer Value en Customer Intimacy, focus on purpose, Service integration en compliancy buitelen over elkaar heen. Nog nooit was de wereld van Service Management zo in beweging als de laatste jaren. People, Process en Product: alles beweegt, maar hoe komt dit samen?

Resilient People
Resilient People
Zaalwissel

Nina Ley - Joost-IT
10:10 - 10:50
AND WHAT ABOUT YOU?
Nederlands

Hoe zit het met jouw persoonlijke veerkracht (resilience)? Met nieuwe soepele systemen en processen probeert het bedrijfsleven haar veerkracht te verhogen. Want 1 ding is zeker: veerkracht is nodig om de snelle veranderingen in de wereld aan te kunnen. Maar hoe zit het met jouw eigen veerkracht in een wereld waarin de enige zekerheid is dat er geen zekerheid meer bestaat? Hoe ga je om met die wetenschap? Hoe doe je je werk? Hoe sta je in het leven? Hoe zorg je dat je zowel persoonlijk als professioneel ‘op de been’ blijft? Of moeten we het heel anders zien? Is deze ‘nieuwe’ flexibele wereld van verandering juist onze kans om volop gelukkig te zijn met onszelf en succesvol te zijn in wat we doen? Kom luisteren en meepraten tijdens deze sessie over jouw persoonlijke veerkracht in de snel veranderende wereld en onze kansen op “succes”.

Trends in Tooling
11:20 - 12:00

Zaalwissel

srvision
12:10 - 12:50

Trends in Tooling
13:40 - 14:20

Zaalwissel

srvision
14:30 - 15:10

Programma 2019